Xarxa Participa

A la Fundació Horta Sud dissenyem polítiques d’educació en la participació i donem eines per a l’empoderament associatiu.

Educar en la participació

En la Fundació Horta Sud dissenyem polítiques d’educació en la participació i donem eines per a l’empoderament associatiu. Treballant amb els tècnics dels diferents municipis de forma coordinada per a compartir informació, metodologies de treball, programes i coneixements, en definitiva per aprofitar les sinergies i per a multiplicar resultats estalviant recursos.

Treballar en Xarxa

La gran majoria de les associacions es caracteritzen per ser agrupacions cíviques, solidàries, que comparteix les idees, els problemes i les responsabilitats amb els altres. No obstant això, de vegades, les associacions hem d’eixir de la nostra closca i teixir aliances amb altres col·lectius, perquè totes tenim un objectiu comú, enfortir l’amistat cívica.

Aquesta és un tipus d’amistat que fonamentem en el fet que compartim i lluitem perquè un conjunt de béns: alimentació, habitatge, sanitat, educació, ajuda a la dependència, igualtat de gènere, participació, transparència, honorabilitat… Sense confiança res és possible.

Xarxes de col·laboració

Hem treballat en xarxa per a crear sinergies, compartir experiències i ampliar coneixements amb els ajuntaments d’Alaquàs, Aldaia, Alfafar, Catarroja, Manises, Mislata, Paiporta, Picanya, Picassent, Sedaví, Quart de Poblet, Torrent i Xirivella.

Amb institucions com la Mancomunitat Intermunicipal L’Horta Sud, la Conselleria de Transparència i Participació i la Conselleria d’Educació, Recerca, Cultura i Esports. Hem creat la Xarxa Participa, una xarxa de treball per a engegar accions d’enfortiment del teixit associatiu i foment de la participació en la comarca de l’Horta Sud.

La Fundació Horta Sud vol recolzar aquesta amistat cívica i afermar la confiança entre els moviments associatius, raó per la qual, després de vint anys de convocatòria d’aquestes ajudes, enguany i amb la inestimable col·laboració de Caixa Popular i Grup Ugarte, s’ha vist fortament incrementada.

Col·laborem amb diferents entitats per ficar en marxa programes conjunts —Associació Impulse, Federació de Cases de Joventut, Xarxa Joves.net, Federació d’Entitats Culturals Andaluses, Federació Associació d’Ajuda al Poble Sahrauí.

Formem part d’altres xarxes de col·laboració, com la Xarxa Iberoamericana de Fundacions Cíviques i Comunitàries, Consorci de Serveis Socials de la comarca i Consorci Museu Comarcal Josep Ferris March.

Teixir xarxa és generar confiança, és eixamplar el punt de mira de les nostres actuacions.

Si t’interessa formar part de la nostra Xarxa de Municipis, posa’t en contacte amb nosaltres.

Propostes per enfortir la participació en els nostres municipis desde els ajuntaments

1.

La participació és un procés educatiu que ha d’estar dirigit a millorar la realitat i transformar els nostres municipis.

2.

Treballar la participació no consisteix a redactar reglaments, òrgans de participació, tallers participatius, consells ciutadans, assemblees, etc.

3.

Participar sobretot implica: conéixer les necessitats i demandes socials i compartir aquest coneixement amb la ciutadania, generar debat.

4.

És necessari enfortir el teixit associatiu dels nostres municipis perquè siga més autònom i més compromés amb la millora de la seua ciutat.

5.

És necessari destinar recursos a la participació ciutadana mitjançant la contractació de tècnics, i personal qualificat.