Menció Colibrí

Drets Humans i Valors Democràtics

La Fundació Horta Sud vol contribuir a la reconstrucció d’un moviment associatiu compromès en la defensa dels drets humans i els valors democràtics, que contribuïsca a una societat més justa i a la millora i el progrés de la humanitat.

Per això volem visibilitzar a les associacions que han assumit la responsabilitat de construir una societat més justa per a tots i totes, permetent que millore la vida de les persones.

És necessari que coneguem i valorem les iniciatives orientades al canvi i a les persones que les porten endavant, treballant de forma solidària i col·lectiva pels altres i que, en temps d’incertesa ens apropa i ens fa sentir més humans i millors.

Menció Colibrí 2019

ONG Open Arms

La Menció Colibrí 2019 és per a l’ONG Open Arms per la seua missió humanitària cap a totes aquelles persones que intenten arribar a Europa per a fugir dels conflictes bèl·lics, la persecució i la pobresa que es viu als seus països d’origen. Destaquem la tasca de vigilància i salvament de les embarcacions de persones que necessiten auxili en la mar Egea i Mediterrània.

Acte de lliurament

L’acte de lliurament de la 5a Edició de la Menció Colibrí va tindre lloc el dimarts 12 de desembre de 2019 a les 18 h al Museu Comarcal de l’Horta Sud (C/ Mare de Déu de l’Olivar, 30, 46900 Torrent).

> Tots els detalls de l’acte.

Taula Redona

Drets Humans i Corrents Migratòries

Projectes premiats amb la Menció Colibrí

Menció Colibrí 2019

ONG Open Arms

La Menció Colibrí 2019 és per a l’ONG OPEN ARMS per la seua missió humanitària cap a totes aquelles persones que intenten arribar a Europa per a fugir dels conflictes bèl·lics, la persecució i la pobresa que es viu als seus països d’origen. Destaquem la tasca de vigilància i salvament de les embarcacions de persones que necessiten auxili en la mar Egea i Mediterrània. En un moment en el qual les institucions comunitàries i els Estats membres no volen afrontar la realitat, valorem la iniciativa de l’ONG Open Arms per a passar a l’acció, defensar els drets humans i lluitar perquè la dignitat de cada persona siga respectada.

Menció Colibrí 2018

Centre Delàs d’Estudis per la Pau

La Menció Colibrí 2018 és per al Centre Delàs d’Estudis per la Pau pel foment de la cultura de pau, la denúncia de situacions de violència estructural, la construcció d’una societat desarmada i la sensibilització i mobilització social al voltant dels efectes negatius del militarisme, entre ells la despesa militar i la fabricació i el comerç d’armes, així com la denúncia de l’incompliment dels acords dels governs en aquestes matèries. Destaquem les campanyes Desmilitaritzem l’educació, Municipis lliures d’indústria militar i Banca Armada entre d’altres. A més, el Centre Delàs d’Estudis per la Pau és membre de la Campanya Internacional per l’Abolició de les Armes Nuclears (ICAN), guardonada amb el Premi Nobel de la Pau 2017.

Menció Colibrí 2017

SETEM Comunitat Valenciana

La Menció Colibrí 2017 és per a SETEM Comunitat Valenciana, una organització no governamental per al desenvolupament que treballa des de l’any 1993 per promoure un sistema econòmic i social mundial més just i solidari a través de l’educació i la sensibilització a la societat valenciana mostrant alternatives com el consum responsable i el comerç just. Amb la Menció Colibrí 2017 la Fundació Horta Sud vol agrair i significar el treball realitzat per SETEMCV, per les múltiples accions d’educació i sensibilització, amb l’objectiu de combatre les injustícies inherents al capitalisme i contribuir a construir un model econòmic que fique a les persones i a la vida al centre.

Menció Colibrí 2016

Plataforma Pobresa Zero de la Comunitat Valenciana

La Menció Colibrí 2016 és per la Plataforma Pobresa Zero de la Comunitat Valenciana, integrada per 176 organitzacions ciutadanes amb diferents interessos, però totes implicades i compromeses en la lluita contra la pobresa i la seua eradicació. En la Comunitat Valenciana, aquesta iniciativa ha sigut impulsada per la Coordinadora Valenciana d’Organitzacions no Governamentals per al Desenvolupament (CVONGD), que va llançar la campanya a l’abril de 2005. Com a organisme coordinador es va crear posteriorment la Plataforma Pobresa Zero de la Comunitat Valenciana i prop de 80.000 valencians i valencianes han sumat la seua veu a aquesta iniciativa, signant el Manifest de Pobresa Zero.

Menció Colibrí 2015

Plataforma CIEs NO

En aquesta primera menció volem agrair, significar, mencionar el treball realitzat per la Plataforma CIEs NO. Campanya pel Tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers (CIEs), és un espai on conflueixen diverses persones, organitzacions de defensa dels Drets Humans, de lluita contra el racisme i la xenofòbia, col·lectius socials i associacions veïnals i que té com a objectiu primordial el tancament incondicional dels CIEs en l’Estat espanyol i Europa i la defensa dels Drets Humans.