Ajudes a Projectes Interassociatius

Promovem el treball en xarxa de les associacions de la comarca de l’Horta

Perquè molts projectes entre associacions puguen dur-se a terme són necessàries ajudes externes que ens encarreguem de tramitar des del Programa d’Ajudes a Projectes Interassociatius de la comarca de l’Horta. Aquest programa propulsa els projectes culturals i socials que es realitzen a través de la col·laboració d’associacions dins d’una mateixa localitat o en l’àmbit comarcal.

28 anys d’ajudes per a associacions

Les ajudes als projectes interassociaitus premiats, són atorgades per: Caixa Popular, Grup Ugarte Automoció i la Fundació Horta Sud.

Projectes premiats a l’edició de 2021

llocdevida-interassociatius2021

Haciendo camino

Projecte per ajudar a les dones acollides a augmentar la seua ocupabilitat i facilitar-les les eines necessàries per a millorar la seua qualitat de vida. Presentat per Lloc de Vida – Buscant Alternatives i Servicio Jesuita a Migrantes. Dotació econòmica: 1.500 €

aprodis-interassociatius2021

Dibuja bonito

Projecte per a potenciar l’ocupabilitat del col·lectiu de persones amb diversitat funcional a través de la creació d’una marca dissenyada pel mateix col·lectiu. Presentat per Associació Pro-discapacitats de l’Horta i Asociación Mujer, Ocio y Trabajo. Dotació econòmica: 2.000 €

avtorrefiel-interassociatius2021

Cohesión a través de la innovación digital

Projecte per a promoure la col·laboració entre associacions i institucions del barri de Torrefiel i desenvolupar accions que potencien els Objectius de l’Agenda 2030. Presentat per Associació de Veïns de Torrefiel. Dotació econòmica: 2.000 €

uniomusical-interassociatius2021

Educació de qualitat i alimentació saludable per a totes i tots

Projecte per activar els col·lectius més vulnerables mitjançant accions d’alimentació saludable i educació de qualitat per a tots i totes. Presentat per Cor de Vila, Unió Musical d’Alaquàs i Associació Cultural Gastronòmica El Cullerot. Dotació econòmica: 3.000 €

afaco-interassociatius2021

Oci.si – oci per a menors amb necessitats de suport

Projecte perquè els xiquets i xiquetes amb necessitats de suport puguen gaudir del temps lliure millorant la seua qualitat de vida. Presentat per AFACO Quart i AMPA CEIP La Constitució. Dotació econòmica: 1.500 €

campanarbenimamet-interassociatius2021

Elaboració d’una proposta alternativa de caràcter participatiu per als terrenys de l’antiga Horta del Pouet i l’Alqueria del Rei

Projecte per definir de forma participativa una alternativa per als terrenys de l’antiga Horta del Pouet, basada en la sostenibilitat social i mediambiental. Presentat per Associació de Veïnes i Veïns de Campanar, AC Cantarranes, Fundació ASUT, AMPA Col·legi Públic Giner de Los Rios. Dotació econòmica: 1.500 €

afpem-interassociatius2021

Ojos que ven, corazón que siente

Projecte que té com a objectiu visibilitzar i normalitzar la malaltia mental a la vegada que contribueix a la integració de les persones que la tenen. Presentat per AFPEM Horta Sud i AFEM Torrent. Dotació econòmica: 2.000 €

Reiniciar

Projecte per contribuir a reiniciar la vida i les relacions a la nostra societat en la “nova realitat”, mitjançant activitats de desenvolupament cultural, esportiu, social i educatiu de forma conjunta entre les nostres associacions. Presentat per Fòrum de Catarroja, Unió Musical de Catarroja, Club de Tenis Catarroja i Unió Musical de Picanya. Dotació econòmica: 1.500 €

Entrenant la igualtat

Projecte per a promocionar l’handbol femení, educar per garantir la igualtat de gènere, de condició i intercultural. Presentat pel Club Esportiu Handbol Femení Paiporta i Interampa de Paiporta. Dotació econòmica: 1.500 €

Fem educació, Fem barri, Fem poble mitjançant l’esport

Projecte per utilitzar l’esport com a eina educativa i inclusiva, fomentant la participació del teixit associatiu local, revitalitzant i invertint en els comerços de la localitat i vinculant a les famílies al comerç de proximitat. Presentat per Club Esportiu La Fila d’Alfafar, AMPA CEIP La Fila, ACYPAL i altres entitats.. Dotació econòmica: 2.000 €

La ciudad que soñamos: Otro Manises es posible

Projecte per a sensibilitzar i corresponsabilitzar al major nombre de ciutadans per a aconseguir una ciutat sostenible.
Presentat per Associació Veïnal Barri Sant Francesc i Alameda Park, Asociación de Vecinos El Carmen-Socusa, Asociación de Vecinos La Mallá y Mas de Nadal. Dotació econòmica: 1.500 €

Projectes premiats a l’edició de 2020

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (1)

Sostenibilitat 3F

Projecte que té com a objectiu fer un barri més sostenible i responsable amb el medi ambient, amb aliances amb la resta d’associacions. Presentat per Associació Veïnal i Cultural Tres Forques, AMPA CEIP Ciudad de Bolonia, AMPA Escoleta Infantil SOLC, Colecamins, València per l’aire, més de 20 empreses, entitats educatives i Associació de Comerciants Mercat de Castella. Dotació econòmica: 1.700 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (2)

L’Alzheimer és cosa de tots

El projecte promou la prevenció, el diagnòstic i la normalització de la malaltia de l’Alzheimer. Presentat per Associació Cultural Falla Verge de l’Olivar, AFASUD, Artistas Noveles, Onda Valencia TV, Special K Crem, Grupo Tiryus, Grup de Cant, Ball i Dances l’Olivar, Club Gimnasia Rítmica del Barrio del Cristo, C.F. Sporting Alaquàs, Ajuntament d’Alaquàs, Periòdic El Levante, Laura Sena Periodista, Papelería Aguña, Comercios varios d’Alaquàs per al mercat solidari, EPA Alaquàs, Residencia Canalejas, Junta Local Fallera i Comissions Falleres d’Alaquàs. Dotació econòmica: 2.000 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (3)

Inspira’t, voluntariat ambiental

Projecte per a crear un equip de voluntariat ambiental amb diversitat intel·lectual. Presentat per Patronato Intermunicipal Francisco Esteve (PIFE), Proyecto Empar, Plena Inclusión C.V. i Fundación Limne. Dotació econòmica: 2.800 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (4)

¡¡No al Bullying!!

Projecte per a detectar i combatre comportaments inadequats des de les aules. Presentat per AMPA Enric Valor, AMPA Pere Boil, AMPA García Planells, IS Pere Boil, CEIP Enric Valor i Vives i CEIP José García Planells. Dotació econòmica: 2.800 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (5)

Creació de taules de cultiu per a diferents entorns urbans

Projecte per a construir e instal·lar taules de cultiu, amb l’objectiu de millorar la comunicació entre veïns i l’ús d’espais comuns. Presentat per El Club de l’Horta, Hackerspace i Benimakers. Dotació econòmica: 1.500 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (6)

Natació adaptada

Projecte per a desenvolupar l’estructura i consolidar la secció de natació adaptada dins del Club de Natació Fénix de Manises. Presentat per AFADIMA, Club de natación Fénix. Dotació econòmica: 1.400 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (7)

Vestint Il·lusions

Projecte per donar visibilitat i sensibilitzar sobre la situació dels xiquets i xiquetes en situació vulnerable i potenciar el vincle intergeneracional entre infants i dones. Presentat per ARTIC i Taller Madre Mazzarello-Amparito Baviera. Dotació econòmica: 2.000 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (8)

La memòria dels sentits

Projecte per millorar la salut física i mental i el benestar dels i de les residents de la residència La Maxadella (Torrent), promovent l’intercanvi intergeneracional. Presentat per l’Associació de Veïns El Vedat, Solidaritat Torrent i ARTIC. Dotació econòmica: 1.600 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (9)

Riu Túria, més viu que mai

Projecte per millorar la qualitat de vida i la integració de les persones amb malaltia mental mitjançant la participació en tasques comunitàries. Presentat per AFEMPES, Coordinadora en Defensa de los Bosques del Turia, CIEEF (Centro para la Investigación y Experimentación forestal), PRISMA (Mancomunitat Camp del Túria) i Fundación Secretariado Gitano. Dotació econòmica: 1.700 €

ajudes-projectes-interassociatius-2020 (10)

Las mil miradas del barrio

Projecte per promoure l’acció comunitària en el Barri del Crist mitjançant una activitat participativa interassociativa. Presentat per Associació Teuladí, AVVV Barrio del Cristo, Asoc. Majomaï, Compartiendo Solidaridad, AMPA CEIP Nuestra Señora del Carmen, AMPA CEIP Vicente Blasco Ibáñez. Dotació econòmica: 2.500 €

Projectes premiats a l’edició de 2019

Salut bucodental xiquets sahrauís

Salut bucodental per a les xiquetes i xiquets sahrauís

La formació i millora de la salut bucodental dels infants sahrauís que passen les seues vacances en la comarca. Presentat per Ajuda als pobles, Talha Xirivella i SOS Odontologia Social. Dotació econòmica: 2.800 €

Vesting il·lusions ajudes associacions

Vestint il·lusions

La visibilització i sensibilització sobre la situació dels xiquets i xiquetes en situació vulnerable i la potenciació del vincle intergeneracional entre infants i dones. Presentat per ARTIC i el Taller Madre Mazzarello-Amparito Baviera. Dotació econòmica: 2.000 €

Valors compartits - Ajudes associacions

Valors compartits

El desenvolupament dels valors i la cooperació mitjançant l’aprenentatge de la música i el cant coral. Presentat per la Coral Harmònica Polifònica, Associació de familiars d’Alzheimer de València “Les veus de la memòria”, Associació Musical de Patraix-Coral de Patraix, Centre Arrupe i l’ONG Pro-casa Acollida. Dotació econòmica: 2.000 €

Respir | Ajudes associacions

Respir a la natura per a les famílies

Una proposta d’oci inclusiu que tinga en compte les necessitats de les persones i done respir a les famílies. Presentat per Associació De Deu de malalties de neurotransmissors, Associació Aprenent Junts, Associació Espanyola de Musicoteràpia Plurimodal i la Fundació Acavall. Dotació econòmica: 2.800 €

Manises sostenible | Ajudes associacions

Re-Manises sostenible

Projecte d’educació mediambiental per a frenar la destrucció mediambiental dels nostres entorns. Presentat per les AMPA i els Centres Educatius Pere Boïl, Enric Valor, José García Planells. Dotació econòmica: 2.800 €

Riu Túria més viu que mai

Riu Túria, més viu que mai

La millora de la qualitat de vida i integració de les persones amb malaltia mental mitjançant la participació en tasques comunitàries. Presentat per AFEMPES, Coordinadora en Defensa dels Boscos del Túria i el Centre d’Investigació de Flora de la Conselleria de Agricultura. Dotació econòmica: 1.200 €

Inclou-te als pobles de l'Horta Sud

Inclou-te als pobles de l’Horta Sud

El foment en els clubs esportius de l’esport inclusiu. Presentat per CF Atlètic Unió Catarroja i l’Associació Projecte Esports i Inclusió. Dotació econòmica: 2.000 €

Respir | Ajudes associacions

Recuperem la història de l’escola

La recuperació de la història de l’escola a Manises a través d’entrevistes, gravacions de testimonis i recuperació de material. Presentat per les Associacions Veïnals del Barri de Sant Francesc, El Carme-Socusa, Finca la Roja, La Mallà, Centre Històric, Consell Escolar Municipal, Arxiu Municipal i Regidoria d’Educació de Manises. Dotació econòmica: 2.000 €

Volver | Ajudes associacions

La conscienciació sobre la importància de cuidar als nostres majors. Presentat per la Falla Mont de pietat de Xirivella, Llar dels jubilats de San Ramón, Adixi, Associació Hayca, Coordinadora de Dones per la Igualtat Mechones Solidarios, Cruz Roja, Càritas, CEAR, Talha, ONCE i Residència Savia. Dotació econòmica: 2.400 €

Projectes premiats a l’edició de 2018

Ajudes Projectes Interassociatius 10

Salut bucodental per a les xiquetes i xiquets sahrauís

Millorar la salut bucodental dels infants saharauis que passen les seues vacances en la comarca. Ajuda als pobles, Talha Xirivella i SOS Odontologia social. Dotació econòmica: 3.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 09

Fem escoltisme, fem comarca

Contribuir a l’educació d’infants i joves de la comarca. MEV Comarca Horta-Sud, Agrupament Escolta Argila, Creixent, Gaia, Granerers, l’Om i Pas de Pi. Dotació econòmica: 1.500 €

Ajudes Projectes Interassociatius 08

Millorant l’oci educatiu a l’Horta Nord

Millorar l’activitat educativa dels Agrupaments Escoltes de la comarca. MEV Comarca Horta-Nord i agrupaments escoltes Alezeya, Altair, Jaume I, Hiawatha i Sant Joan. Dotació econòmica: 1.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 07

Vivir con un ángel —Síndrome de Angelman—

Donar a conèixer la malaltia d’Angelman, fomentant la integració de les persones que la pateixen i la conscienciació de la població. Junta Local Fallera d’Alaquàs; Falles: Virgen de l’Olivar, Pl. Libertad, Vicente A. Estellés, Pl. Buenos Aires, Miguel Hernández, Camí Vell Torrent, Pl. España, Buenavista, Avda. Genovés, Cervantes i 18 de Juliol; Associacions Crear, Dones Lilith; Club d’Atletisme d’Alaquàs; Servei de Trauma Hospital la Fe i C. de S. Font de Sant Lluís. Dotació econòmica: 2.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 06

Vestint Il·lusions

Visibilitzar i sensibilitzar a la població sobre la realitat de xiquets i xiquetes en situació vulnerable i potenciar el vincle intergeneracional entre infants i dones. ARTIC i Taller Madre Mazzarello-Amparito Baviera. Dotació econòmica: 2.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 05

Veus de ments

Recolzar la rehabilitació de persones amb malalties mentals mitjançant la publicació d’un llibre de recollida de relats que siga una eina de lluita contra l’estigmatització. Menstopia, AFEMPES, Nexe, Alfil, Espai Circ, Amics, Bar 27 amigos, Bar Fábrica de Hielo i KAFCAFE. Dotació econòmica: 1.500 €

Ajudes Projectes Interassociatius 04

Açò sí són jocs de xiquetes/es

Prevenció, visibilització i informació de l’abús sexual infantil i promoció de l’hàndbol femení. Club Esportiu Handbol Femení Paiporta i ACASIDotació econòmica: 1.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 03

Bicicletes Inclusives

Facilitar, mitjançant la bicicleta, l’accés a un oci inclusiu, on càpiguen totes les persones. Col·lectiu Soterranya, Falla Cronista Vicent Beguer i Esteve, ADISTO i ARTIC. Dotació econòmica: 3.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 02

Aprendiendo a caminar contigo, ¡Stop sonríe!

Millorar l’autoestima de dones amb càncer. Corazones Abiertos i Esperanza de Vida. Dotació econòmica: 3.000 €

Ajudes Projectes Interassociatius 01

Conectad@s, Plataforma intergeneracional per a la participació social i la inclusió

Fomentar les relacions intergeneracionals, mitjançant iniciatives de sensibilització i prevenció del maltractament a col·lectius vulnerables. Associació Proted Aulas de 3ª Edat de València, Associació COTLAS i Associació de Veïns SenabreDotació econòmica: 2.000 €

En els 27 anys de Projectes Interassociatius s’han lliurat ajudes per valor de 268.671€, repartits entre 169 projectes interassociatius i més de 370 entitats subvencionades.

Ajudes a Projectes Interassociatius. Premiats 2017

Juntos y revueltos / Programa d’ajuda jurídica i social / Entrecamins / La poesía d’Estellés als barris de València / Passetjant per la comarca / Som art, som Horta / Som música / II Trobada de sobrevivents a la violència de gènere / ¿Compartimos capacidades? / Cuinant idees

Ajudes a Projectes Interassociatius. Premiats 2016

Observatori ciutadà de l’Horta / Conèixer la nostra cultura / Midebilidad + tu debilidad= a nuestra fortaleza / Els jocs de la memòria / Voces propias / EtVeig, una televisió dels joves / Junts fem Torrent / Propostes de canvi per a construir alternatives / Cassolà / Quart per la Tolerància

Ajudes a Projectes Interassociatius. Premiats 2015

Bicis per a totes / Batucada / Sabata / APS a través de la jardineria terapèutica / La princesa promesa / Entreveïns / Escola d´estiu / Horts solidaris / 20 anys de Barri

Si vols rebre l’última informació sobre ajudes, formació i assessorament; conèixer l’actualitat del món associatiu o descobrir les pròximes activitats, subscriu-te ara al nostre butlletí!