Fundació Horta Sud

Benvingudes i benvinguts a la Fundació Horta Sud, un espai que vol ser de reflexió, escolta i diàleg, però també de transformació individual i social.

45 anys acompanyant al moviment associatiu

El nostre principal objectiu és enfortir el moviment associatiu, essencial per configurar el que volem arribar a ser: una societat més justa i compromesa amb els drets humans i els valors democràtics que treballa pel progrés des de la diversitat de les persones.

Qui som

En una societat on l’individualisme s’erigeix com a tendència dominant, la Fundació Horta Sud aposta per l’associació entre persones com a única manera de transcendir dins d’un projecte vital.

En un món en el qual les úniques xarxes socials semblen ser les digitals, nosaltres pretenem recuperar la xarxa social primigènia, és a dir, la formada per persones reals que s’ajuden i comprenen. És per això que creiem en la participació activa dels ciutadans i ciutadanes per dignificar la comunitat i el territori.

Creiem en la participació activa dels ciutadans per dignificar la comunitat i el territori.

Intervenim en el nostre entorn més proper per trencar amb la invisibilitat en la qual moltes persones viuen, retornant-les la seua intransferible identitat i dotant-les d’il·lusió i futur.

Què fem

Acompanyem a les associacions i a les persones que les conformen en el seu procés col·lectiu. Els donem les eines que necessiten per potenciar al màxim els seus reptes i projectes.

Tenim també una relació molt propera amb els ajuntaments dels municipis i el personal tècnic. Gràcies a la complicitat que establim amb ells —a través programes de formació i assessorament específics— aconseguim un dels nostres objectius principals: ajudar a les associacions a millorar.

Des de quan ho fem

Des de l’any 1972 duem a terme aquesta labor per molts municipis de la comarca Horta Sud. En aquestes dècades de consolidació i creixement hem aprés una cosa molt valuosa: solament podem construir-nos com a éssers humans en relació amb els altres que ens envolten.

Per què ho fem

Perquè tenim la ferma convicció que solament l’associacionisme —és a dir, la força unitària de moltes persones— aconseguirà deixar a les generacions futures un lloc molt més bonic i just on viure.

Com ho fem

Concebem el nostre treball mitjançant un contacte directe, proper i càlid amb cada persona. Coneixem els seus noms, les seues històries, els seus motius d’alegria i els seus reptes. Allò pel que s’alcen cada matí, pel que lluiten incansablement, el que els preocupa.

Lliurament Premis Interassociatius 2018
Patronat-Slider4
Xarxa Participa Horta Sud
Participació Ciutadana