Curs per a la conscienciació i la transformació social

Un cicle de quatre conferències on proposarem alternatives per a fer front a la crisi climàtica, energètica, humanitària i alimentària.

Un cicle de quatre conferències

La Cátedra Tierra Ciudadana de la Universitat Politècnica de València, la Fundació Horta Sud i el Museu Comarcal de l’Horta Sud vos convidem al Curs per a la Conscienciació i la Transformació social.

Un cicle de quatre conferències en les quals raonarem sobre canvi climàtic, crisi energètica, el futur de l’alimentació i la defensa dels drets humans en el marc de les corrents migratòries.

Ha arribat el moment de passar a l’acció! Fer un pas avant per a donar resposta als reptes del nostre temps.

En la comarca de l’Horta Sud

Les quatre conferències tindran lloc en diferents ubicacions de la comarca de l’Horta Sud entre els mesos de febrer i maig:

> ALAQUÀS, Dijous 27 de febrer | CANVI CLIMÀTIC
> QUART DE POBLET, Dimecres 25 de març | CRISI ENERGÈTICA
> PAIPORTA, Dimecres 29 d’abril | CORRENTS MIGRATÒRIES I DDHH
> TORRENT, Dijous 28 de maig | AGRICULTURA I ALIMENTACIÓ

El programa del curs

Curs Conscienciació i Transformació Social - Un cicle de 4 conferències

QUÈ FER DAVANT DE LA CRISI CLIMÀTICA?

DIJOUS 27 DE FEBRER – ALAQUÀS

1/4 Conferència – Crisi Climàtica

> QUÈ FER DAVANT DE LA CRISI CLIMÀTICA?

SERA HUERTAS | Tècnic en Educació Ambiental en el Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV).

DIJOUS 27 DE FEBRER A LES 19.00H – CASTELL D’ALAQUÀS
C/ Pare Guillem, 2 (Alaquàs)
> Visita guiada al Castell d’Alaquàs a les 18h00.

Com fer front als reptes que ens planteja el canvi climàtic, com a individus i com a col·lectiu. Propostes pràctiques per a passar a l’acció.

Inscripció a la conferència sobre crisi climàtica

ALTERNATIVES AL PETROLI, AFRONTEM LA CRISI ENERGÈTICA

DIMECRES 25 DE MARÇ – QUART DE POBLET

2/4 Conferència – Crisi energètica

> ALTERNATIVES AL PETROLI, AFRONTEM LA CRISI ENERGÈTICA

ANTONIO TURIEL | Científic titular del CSIC en l’Institut de Ciències de la Mar.

DIMECRES 25 DE MARÇ A LES 19.00H – ESPAI DE CREACIÓ JOVE DE QUART DE POBLET
C/ del Molí, 19 (Quart de Poblet)

Quines alternatives reals estan al nostre abast per a reduir el nostre impacte mediambiental?

Inscripció a la conferència sobre crisi energètica

CORRENTS MIGRATÒRIES I DRETS HUMANS

DIMECRES 29 D’ABRIL – PAIPORTA

3/4 Conferència – Corrents migratòries i DDHH

> CORRENTS MIGRATÒRIES I DRETS HUMANS

ROSARIO POLITO | Vicepresidenta del Consell Municipal d’Immigració de València i Portaveu de la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants.

ALBERT MORA | Professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València.

DIMECRES 29 D’ABRIL A LES 19.00H – MUSEU DE LA RAJOLERIA DE PAIPORTA
C/ Enrique Reig, 3 (Paiporta)
> Visita guiada al Museu de la Rajoleria a les 18h00.

Com defensar els drets humans i la dignitat humana en un món multicultural i divers?

Inscripció a la conferència sobre corrents migratòries i DDHH

EL FUTUR DE L’AGRICULTURA I L’ALIMENTACIÓ

DIJOUS 28 DE MAIG – TORRENT

4/4 Conferència – El futur de l’agricultura i l’alimentació

> EL FUTUR DE L’AGRICULTURA I L’ALIMENTACIÓ

LORENA TUDELA | Enginyera agrònoma. Transferència i Gestió de Projectes i Innovació Agroalimentària (Centre d’Experiències Cajamar – Paiporta).

Mª DOLORES RAIGÓN | Enginyera agrònoma. Catedràtica de Química de la ETSIAMN (Universitat Politècnica de València).

GUILLERMO PALAU | Enginyer agrònom. Professor Titular de la ETSIAMN (Universitat Politècnica de València).

DIJOUS 28 DE MAIG A LES 19.00H – MUSEU COMARCAL DE L’HORTA SUD
C/ Mare de Déu de l’Olival, 30 (Torrent)
> Visita guiada al Museu Comarcal de l’Horta Sud a les 18h00.

Com alimentar-nos de manera sostenible i saludable sense enverinar el nostre cos i el planeta?

Inscripció a la conferència sobre el futur de l’agricultura i l’alimentació

ACONSEGUEIX UN CERTIFICAT D’ASSISTÈNCIA!

EXPEDIT PER LA CÁTEDRA TIERRA CIUDADANA DE LA UPV

Com aconseguir el Certificat d’assistència?

Les persones que assistisquen a almenys tres de les quatre conferències que integren el curs rebran un Certificat d’assistència expedit per la Cátedra Tierra Ciudadana de la Universitat Politècnica de València.

Ajuda’ns a difondre el curs!

Volem que aquest cicle de conferències siga un espai de diàleg per a explorar alternatives. Quatre trobades per a raonar i debatre com fer front als reptes del nostre temps.

Ajuda’ns a difondre el curs compartint el programa! També pots descarregar els dissenys per a xarxes socials que hem preparat:

> Disseny Facebook – Instagram
> Disseny Twitter
> GIF Facebook – Instagram (podeu descarregar el GIF clicant sobre l’enllaç amb el botó dret del ratolí i escollint l’opció Guardar destinació com).
> Vídeo Instagram (podeu descarregar el vídeo clicant sobre l’enllaç amb el botó dret del ratolí i escollint l’opció Guardar destinació com).